Na ulicach każda młoda osoba, którą mijamy, prawdopodobnie przynależy do jednej z popularnych subkultur. Subkultury to między innymi: punk, metale, dresiarze, hip-hopowcy czy skaterzy. Dziś bliżej przedstawimy Państwu właśnie tych ostatnich. Niekoniecznie wyróżniają się oni na tle pozostałych grup społecznych, jednym z elementów, po którym można poznać, Skate jest deskorolka, z którą młodzieniec praktycznie się nie rozstaje. producent czapek

Jak rozpoznać Skate

Jak już pisaliśmy wcześniej – „skejterzy” nieszczególnie wyróżniają się ze społeczeństwa. Jednym z elementów, po którym łatwo można rozpoznać, jest ich ubiór oraz wiek. Do tej grupy społecznej w większości przynależą gimnazjaliści oraz licealiści, dlatego można uznać, że przeciętny Skate jest pomiędzy 14 a 18 rokiem życia. Jeśli chodzi o wygląd – należący do tej grupy nastolatek przeważnie ma grzywkę, nosi koszulę, rurki bądź szerokie spodnie, a do tego czapkę. Tutaj pole do popisu ma producent czapek, w ofercie którego często znaleźć możemy oddzielną kategorię czapek przeznaczoną właśnie dla „skejterów”. Czapki te to przeważnie FullCap, snapback’sy bądź Flexfity. Producenci czapek doskonale znają dynamicznie rozwijający się rynek i potrafią bardzo szybko przygotować nową kolekcję przystosowaną do najnowszych trendów. Kolejnym elementem nierozłącznie kojarzonym z tą popularną wśród młodych osób kulturą jest deskorolka. Skejterów można często spotkać w parkach, skateparkach bądź w miejscach możliwe są do wykonania akrobacje na deskorolce.

Skąd pochodzi ta kultura

Kultura Skateboardu wywodzi się z lat czterdziestych ubiegłego stulecia. W Kalifornii uwcześni surferzy z powodu braku pogody sprzyjające surfowaniu na desce, postanowili wypełnić swój czas, szkoląc swoją technikę i umiejętności jazdy oraz wykonywania tricków na deskorolce. Początkowo styl jazdy na deskorolce czerpał więcej z gimnastyki niż z surfowania. Kluczową rolę w rozwoju Skateboardu miała popularna w Kalifornii grupa Z-Boys. To właśnie oni wprowadzili styli „Surf style”.

Skąd się wzięła popularność

Ludzie biznesu już dawno odkryli, że na grupach społecznych, można zarobić ogromne pieniądze. Również przez to na przykład producent czapek w swoim budżecie na dany kwartał uwzględnia wydatki na reklamę. Popularne osoby, gwiazdy popkultury czy sportu przyciągają do produktów zafascynowaną młodzież. To właśnie dzięki reklamie ze znanymi sportowcami doskonale sprzedają czapki takie jak FullCup’y, autorskie kolekcje butów, czy inne markowane produkty. Udział w różnych reklamach brał także Tony Hawk, jeden z najsłynniejszych Skaterów, który jako pierwszy człowiek w historii wykonał obrót o 900 stopni.